FANDOM

Ikona odcinek

Bądźmy piratami i szukajmy skarbu Złobrodego!

Fineasz Flynn

Dziadek opowiada chłopcom i ich przyjaciołom Balladę o Złobrodym. Fineasz postanawia, że dziś odnajdą zaginiony skarb pirata. Fretka dotyka halucynogennego mchu i przez cały dzień ma dziwne przywidzenia. Ich elementem staje się akcja agenta P. Dziobak zostaje schwytany przez Dundersztyca, jednak Fretka przypadkiem włącza mechanizm samozniszczenia wyspy. Ostatecznie okazuje się, że to nie mech spowodował halucynacje, tylko autosugestia Fretki.

Fabuła

Zakończenie

Z napisami końcowymi leci powtórzenie piosenki Ballada o Złobrodym.

Scenariusz

Piosenki

Galeria

113B-tytułowy

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Ferba

Wers w piosence
Ferb: ...Mówimy mydłu twardo "nie!"...
Fineasz: No Ferb kamracie, nasz pierwszy piracki wypad i wracamy do domu z łupem!
Ferb: I pewnie z opowieścią piracką wszech czasów.

Co robicie?

brak

Wiem co dziś będziemy robić!

Fineasz: Wiem, co będziemy dziś robić! Bądźmy piratami i szukajmy skarbu Złobrodego!

Gdzie jest Pepe?

Betty Jo Flynn: Fretka! Gdzie jest Fretka?
Fineasz: Ej! Gdzie jest Pepe? E...Nieważne

Wejście do kryjówki Pepe

Pepe zostaje przeniesiony z lasu przez Agenta E do jego gniazda, gdzie Monogram przekazuje mu szczegóły misji z nadajnika w jajku.

Dżingiel zła

brak

Pamiętne cytaty

Fretka: Babciu, a gdzie wy tu macie prysznic?
Betty: Prysznic? Jasne, skarbie. A chcesz też masaż i boski nektar? A manicure nad basenem, jak będziesz leżała zajadając kraby?

Fretka: Znam śmieszniejsze numery niż sarkazm!
Baljeet: Ojej! Chyba zapomniałem dziś włożyć gatki.
Buford śmiejąc się wskazuje na bokserki Baljeeta wiszące na maszcie.
Wszyscy są na wycieczce nad jezioro.

Clyde: Widzicie, dzieci? W którąkolwiek stronę idziemy, chodzimy po lesie, który tętni życiem. Pamiętajcie, nie zbaczajcie ze szlaków, to się nie zgubicie. I nigdy w życiu, NIGDY nie dotykajcie pomarańczowego mchu po prawej stronie drzewa Jum Jum.
Fretka: Nuda. Zadzwonię do Stefy. Fretka łączy się przez telefon, po czym opiera się o drzewo.
Clyde: Lewa jest dobra, prawa jest zła. Fretka dotyka dłonią pomarańczowego mchu na drzewie.
Fretka: Zdaje się, że nie ma tu zasięgu.
Clyde: Z dala od mchu. Dotkniesz raz, a pomarańczowy mech przeniknie przez skórę powodując straszne halucynacje. Fretka zorientowała się, że dotknęła mchu.

Fretka: A!? O nie, to dobra strona czy zła strona!? Zaraz, lewa strona była dobra. Cofając się dotyka innego drzewa z pomarańczowym mchem. Ha! Mech! Pomarańczowy! Aaa! Fretka krzycząc ucieka.
Fretka oglądała to wszystko przez lornetkę utworzoną z placów z czubku drzewa.

Fretka: No nie, to jest totalnie chore. Pepe i orzeł ubrani jak tajni agenci gadają z jakimś gościem w jaju. Ehahaha! To jakieś porąbane. To ten mech. Chwila! Jak ja się tu dostałam? Krzycząc spada z drzewa. Po wpadnięciu do krzaków kaszle. Widzi jak orzeł zabiera Pepe nad jezioro. Zwierzęta salutują sobie. Orzeł odlatuje, a Pepe odpływa na motorówce. Fretka podbiega do jeziora. To Pepe pływa motorówką? Ho, ciekawe co jeszcze się zdarzy.
Fretka wyobraża sobie Gadającą Zebrę.
Gadająca Zebra: Powiem ci, że będzie dość dziwnie, Andrzeju.

Fretka uczepiła się sznurka od motorówki i zostaje porwana. Krzyczy.
W kryjówce Dundersztyca
Dundersztyc: No, Pepe Panie Dziobaku. Może byś się przywitał z moimi krokodylkami. Otwiera basen z krokodylami pod Pepe. Susan i Susan! Jedna ma imię po drugiej. Przygotuj się, żebyś był pyszny. Fretka pokryta wodorostami wchodzi do kryjówki. Śmieje się. Ha! Morska wiedźma!
Fretka: Pan aptekarz!
Gadająca Zebra: do Fretki Fajna ta broda Zbyszku.

Inne informacje

  • Pierwszy raz Fretka widzi Pepe w kapeluszu.
  • Drugi raz pojawiają się Clyde Flynn i Betty Jo Flynn.
  • Pierwszy raz Ferb używa do śpiewania swojego normalnego głosu. Wcześniej śpiewali za niego nieznani wokaliści.
  • Drugi raz Linda nie występuje ("Nasza własna mumia").
  • Dziadka Clyde'a dubbinguje inna osoba niż w pozostałych odcinkach.

Powiązanie z serią

Aluzje

  • Kapitan Złobrody jest nawiązany do znanego Kapitana Czarnobrodego.
  • Gadająca Zebra może być nawiązaniem do Alicji w krainie czarów.
  • Cały odcinek może być aluzją do filmu Piraci z Karaibów.
  • The Simpsons Movie - sposób rozkładania planu statku pirackiego przypomina scenę w filmie The Simpsons Movie.

Błędy

  • Kiedy dziadek Clyde śpiewa, Buford gra na harmonii. Jednak kiedy dzieci podchodzą do dziadka, muzyka wciąż gra mimo, że Buford nie ma harmonijki.
  • Gdy dzieci wchodzą do jaskini, przez chwilę na bluzce Baljeet'a są niebieskie paski zamiast białych.
  • Babcia stała obok, kiedy dziadek mówił o pomarańczowym mchu, jednak dopiero potem w namiocie poprawiła go.
  • Podczas halucynacji Fretki jej skarpety i buty znikają i pojawiają się kilkukrotnie.
  • Gdy po raz pierwszy grupa widzi olbrzymią iguanę, jest ona częściowo w wodzie. Jednak podczas ucieczki z wyspy, nie ma tam wody.
  • Kapelusz Agenta E zmienia się kilkukrotnie z brązowego z czarnym paskiem, na czarny z brązowym paskiem.
  • Greta i Holly dostały choroby morskiej na początku rejsu mimo, że w odcinku "Wrażenie tonięcia" nie miały jej w ogóle.
  • Ogniki pojawiły się na statku mimo, że wcześniej nie było ich z Fineaszem, Ferbem i resztą.

Nawigacja