FANDOM

Ikona odcinek
Skarbów, sławy, chwały, pieniędzy, ciągłego odkrywania podejrzanych historycznie relikwii. Ale wystarczy gorąca herbatka.

Ohio Flynn

Po odnalezieniu amuletu Sołotitje archeolodzy Ohio (Fineasz) Flynn i Rhode Island (Ferb) Fletcher wyruszają do Ameryki środkowej, aby pomóc Izabeli znaleźć jej matkę i zaginioną Świątynie Sołotitje. Jednak dr Dundersztyc ma inne plany na amulet - chce obudzić złego kolosa kukurydzy, aby dać mu moc, do zniszczenia świata.

Fabuła

PnF and the Temple of Juatchadoon
Latem 1914, Ohio Flynn i Rhode Island Fletcher rozpoczynają swoje najnowsze zadanie, aby odzyskać utracony Amulet Sołotitje z jaskini w Indiach. Muszą wykonać zadanie przy niewielkim wysiłku, ale ich ucieczka jest zatrzymana przez Dundersztyca i robota Norma. Po konfrontacji z wrogiem, które prowadzi do spotkania z Yeti, Ohio i Rhode Island udaje się uciec ich dwupłatowcem. Lądują w Panamie, gdzie spotykają Izabelę, której matka wyruszyła, by odnaleźć wspomnianą świątynię, ale później zaginęła . Choć jest to niezgodne z zasadami Ohio, aby pomagać innym, archeolodzy zgadzają się jej pomóc. W tym samym czasie ich pojawienie się w przyciąga uwagę i zainteresowanie dziennikarza, Fretki która stara się umieścić dokument o przygodzie odkrywców w gazecie i wraz z nimi zapisać się w Historii Świata.
185px-322b - What's With the Fedora

Pepe spotyka się z Monogramem i Carlem. Pepe otrzymuje misje, aby zatrzymać Dundersztyca z dotarciem do Świątyni Sołotitje.

Tymczasem Ohio i Rhode z Izabelą i Fretką docierają do Świątyni Sołotitje przy pomocy łodzi i załogi, w której skład wchodzą Baljeet i Buford.

640px-322b - You're Kidding Me
Po przejściu do świątyni, udaje im się dotrzeć do środkowej komory. Jednak zostają zamknięci w klatce przez Dundersztyca, który ma bardzo dobre wejście. Po chwili wydostaje on Izabelę z klatki, gdyż dla dobra swojej zaginionej matki okazuje się jego wspólnikiem. Wręcza Amulet Dundersztycowi, lecz ten zdradza ją wrzuca do dziury w ziemi, w której jest jej matka.
Perry temple
Z Dundersztyc budzi strażnika świątyni. Właśnie wtedy, Pepe ma szpiegowskie wejście z muzyką i tancerkami, po czym uwalnia wszystkich z pułapek. Dundersztyc drwi z wysiłku Pepe, zatrzymuje go i wysyła kolosa kukurydzy przeciwko dziobakowi. Jednak, Ohio odwraca uwagę kolosa do jego grupy przez złamanie kolby kukurydzy na pół. Następnie sprawia, że ucieka z resztą swojej grupy.

Pepe i Dundersztyc są pozostawieni w świątyni komory środkowej. Pepe wykorzystuje swój gadżet-fez, by uciec z świątyni. Grupa Ohio znajduje się osaczona na szczycie piramidy z kolosem kukurydzy (który jest teraz w ogniu z powodu jednej z pułapek) i zbliża się do nich. W nadziei na ucieczkę mini-helikopter dostarcza amulet do grupy w niebezpieczeństwie. Ohio rozbija go o skałę.

640px-322b - Beginning to Pop
Kolos kukurydzy zamienia się w popcorn, a ogromną szczelina otwiera się poprzez Panamę, ze Świątynią Sołotitje się w centrum. Świątynia zostaje zniszczona, a Fretka ma zepsuty aparat, co niszczy jej marzenia o historycznym artykule.

Zakończenie

Powtórka piosenki Pepe Pan Dziobak w wersji rozwiniętej.

Piosenki

Scenariusz

Aby przejść na pełen scenariusz kliknij tutaj.

Galeria

Fineasz i Ferb i Świątynia Sołotitje

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Rhode Islanda

Rhode Island Fletcher: Nasz świat ukrywa wiele tejemnic. Co dziwne dla jednych może być zupełnie naturalne dla innych. Tylko po co ten fez? Nie jesteśmy w Egipcie.

Co robicie?

Dundersztyc:Proszę, proszę, proszę, Ohio Flynn i Rhode Island Fletcher. Co wy tutaj robicie?

Wiem co dziś będziemy robić!

Ohio Flynn: Rhode Island Fletcher, już wiem co dzisiaj wykopiemy.

Gdzie jest Pepe?

brak

Wejście do kryjówki Pepe

Wchodzi do panamskiej knajpy, gdzie miejsce ma bitwa na lody, po czym znajduje Monograma w pokoju za zasłoną.

Dżingiel zła

brak

Pamiętne cytaty

Ohio Flynn: Ej puszczaj nas, ty tępy klocu!
Dundersztyc: Cóż, chyba chciałem mieć bardziej teatralne wejście i przyznasz, że było niezłe.
Izabela: Izabela Garcia-Shapiro, Femme fatale, aktorka, także archeolog amator i koncesjonowany glazurnik. Żadnej pracy się nie boję.
Major Monogram: Nareszcie Agencie P! Witaj na zebraniu Tajnego Zakonu Bez Fajnego Skrótu.
Baljeet: Mam poświęcić chwilę rozkoszowania się samolubnością? Dziękuję bardzo, ale tylko na łożu śmierci.
Ohio Flynn: Musimy jakoś odciągnąć tego Kolosa od tancerek.

Inne informacje

Powiązanie z serią

Aluzje

  • Indiana Jones - cały odcinek jest aluzją do tej sagi. Zdrada Fineasza przez Izabelę jest odniesieniem do tego, jak Elsa zdradziła Indyego w "Indiana Jones i ostatnia krucjata". Ponadto, Fineasz, Ferb i Vivian mają nazwy podobne do postaci z Indiany Jonesa.
  • African Queen - odzież Baljeeta wydaje się odnosić do Humphrey Bogart classic.
  • Park Jurajski - ryk Yeti brzmi jak Tyranozaur z filmu Park Jurajski.
  • Czterdziestolatek - w polskiej wersji Izabela mówi że "Żadnej pracy się nie boi." co jest oczywistym odniesieniem do tegoż kultowego serialu.

Błędy

  • 640px-322b - Do You See Him
    Akcja toczy się w 1914r. a Dundersztyc z Normem uciekają na odrzutowym skuterze śnieżnym.
  • Mapa pokazującą położenie Katmandu przedstawia współczesne granice pomiędzy krajami; w 1914 roku zarówno Bangladesz i Pakistan były częścią Indii Brytyjskich.
  • Kiedy Norm chwyta Ohio Flynn i Rhode Island Fletcher, ma on swoje piegi, ale kiedy Ohio pyta Dundersztyca, dlaczego się nie spieszył z klaskaniem, nie było ich. Kiedy wróciliśmy do pełnego widzenia Norma, jego piegi są widoczne z powrotem.
  • Dundersztyc wepchnął Izabelę do dołu, a gdy po chwili przybył Agent P, Izabela znowu była w klatce, a zaraz potem kiedy usuwa węzły, znów znalazła się w dole.
  • Skoro akcja działa się w roku 1914, nie powinno tam być Norma, ponieważ jest on robotem.

Poprzedni:
"Ekskaliferb"

Odcinki

Następny:
"Pepe Pan Aktor"