FANDOM

Ikona odcinek
Ferb, będziemy mieli własną mumię!

Fineasz Flynn

Fineasz, Ferb, Fretka i Lawrence oglądają film o mumiach. Fineasz myśli, jak to fajnie byłoby mieć własną mumię. Idą do muzeum, uciekają przed pułapką i szukają mumi. Nie znaleźli żadnej. Fretka przypadkiem wpada w masło, a potem w papier toaletowy. Gdy znaleźli ją chłopcy, myśleli, że to prawdziwa mumia i zaczęli ją gonić, a potem łapać. Pod koniec odcinka, dziewczynie udaje się wyjść z "kostiumu". Dundersztyc chce podnieść poziom wody o 2%, korzystając z wody znajdującej się w rzece.

Fabuła

Are You My Mummy02
Lawrence zabiera ze sobą dzieci do kina zbudowanym w stylu nowo-egipskim. Fineasz jest zachwycony filmem o mumii, i co chwilę pyta ojca o różne fakty na ich temat. Fineszowi tak się spodobał film, że postanowił z Ferbem, że będą mieli własną mumię i w tym momencie zaczyna się piosenka "Ta żywa mumia i ja". Po piosence Lawrence zasnął, a chłopcy wyszli z sali kinowej, a Fretka rusza za nimi. Na korytarzu Fineasz zastanawia się, gdzie jest Pepe.

Pepe wchodzi do kryjówki przez brzuch King Konga na reklamie, ale w tym odcinku nie pojawia się w kryjówce, informacje na temat jego misji przekazuje mu Major Monogram, w samochodzie Pepe. Potem jedzie tunelem na spotkanie z Dundersztycem.

Fineasz pyta się pracownika, gdzie trzymają mumie. Pracownik wzywa kierownika i chłopcy idą do piwnicy.
Are You My Mummy47
Fretka obserwuje ich krok za krokiem. Chłopcy wchodząc do piwnicy biorą kapelusze. Fretka postanawia zadzwonić do taty, lecz on śpi i nie odbiera. Ma tylko włączoną wibracje. Fretka postanowiła, że przyłapie ich sama. Idąc potrąca wielka kulę, która zaczyna ją gonić. Fretka wpada na wiadro z wodą i toczy się ze schodów. Nagle kula zaczyna spadać. Chłopcy są zmuszeni uciekać. Ferb wykonuje trick i chłopcy są uratowani. Potem kula zaczyna toczyć się za Fretką. Kula omija Fretkę, a dziewczyna wchodzi do windy. Kula dziwnym sposobem też się w niej znajduje. Więc gdy tylko drzwi się otworzyły Fretka zaczyna uciekać. Wpada do pomieszczenia. Zjada gumę i spada na nią papier toaletowy. Przez to wygląda jak mumia.
Are You My Mummy72

Dundersztyc maluje napisy na inatorze. Pepe wytrąca mu z ręki pędzel, a Dundersztyc zamyka go w bańce. Pokazuje mu nowy inator drewno-nator.

Fineasz i Ferb docierają do piwnicy i zastają mumię, lecz nie prawdziwą. Fineasz jest zawiedziony i wychodzą razem z Ferbem. Nagle w drzwiach pojawia się Fretka, wyglądają jak mumia. Fineasz myśląc, że to prawdziwa mumia z Ferbem zaczynają ją gonić. W końcu zamykają ją w sarkofagu.

Dundersztyc uruchamia inator i wszystkie bobry uciekają. Pepe swoim terkotaniem prosi bobra o uwolnienie.
Are You My Mummy98
Bóbr uwalnia Pepe. Dundersztyc cieszy się, że wszystko idzie dobrze. Potem pojawia się Pepe, a Dundersztyc dziwi się, jak uwolnił się z jego pułapki. Celuje w niego swoim innym inatorem. Nagle Dundersztyc i Pepe znajduje się w jednej bańce. Pepe przebija go nosem Dundersztyca i uciekają przed wielką falą. Woda płynie kanałami do muzeum. Fineasz i Ferb płyną na sarkofagu i wypływają na ulicę. Fineasz chce przedstawić Fretkce mumie, lecz jej nie ma, ponieważ mumię którą złapali chłopcy to była Fretka. Lawrence zabiera dzieci do domu. W samochodzie Ferb twierdzi, że mumią wyciąga się mózgi przez nos, Fretka na to, że mają farta.

Zakończenie

brak

Scenariusz

Piosenki

Galeria

104A-tytułowy

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Ferba

Ferb: Czy wiecie, że mumiom wyciąga się mózgi przez nos?

Fretka: Och, to mają farta!

Co robicie?

brak

Wiem co dziś będziemy robić!

Fineasz: Ale ekstra! Ferb, będziemy mieli własną mumię!

Gdzie jest Pepe?

Fineasz: Hej, Ferb. A gdzie Pepe?

O, tu jesteś, Pepe

Fineasz: A tu jesteś Pepe.

Wejście do kryjówki Pepe

Pepe wchodzi do kryjówki przez brzuch King Konga na reklamie, ale w tym odcinku nie pojawia się w kryjówce, tylko od razu jedzie tunelem na spotkanie z Dundersztycem.

Dżingiel zła

brak

A niech cię/A żeby cię, Pepe Panie Dziobaku!

brak

Pamiętne cytaty

Major Monogram: Witam, agencie P. Dundersztyc znów cos knuje. Wygląda na to, że kupił zestaw dziwnych rzeczy: z pół kilo dobrej kiełba... y, to moje zakupy, y, tutaj jest. zmienia kartkę Jeden magnes, jeden plan miejskiej sieci kanalizacyjnej oraz dwie tony złomu.
Fineasz: Przepraszam, gdzie jest wystawa mumii?
Pracownik: Potrzebna pomoc kierownika..

Kierownik: Taak?
Pracownik: Ci mili chłopcy chcieli by wiedzieć, gdzie trzymamy mumie.
Kierownik: Chyba w schowku, gdzieś w piwnicy.
Fineasz: Do FerbaZagadnij kto idzie do piwnicy..

Kobieta: Eee..przepraszam. Gdzie są toalety?
Pracownik: Potrzebna pomoc kierownika.
Kierownik: Taak?

Inne informacje

Powiązanie z serią

Aluzje

  • Indiana Jones - W tym odcinku występują dwie pułapki, które są odniesieniem do tej serii. Jedną z nich jest wielka tocząca się kula, natomiast drugą - wielka powódź.
  • Dragon Ball- Na plakacie "S/A3" jeden z kosmitów przypomina Saibamana.
  • Speed- W piwnicy widzimy makietę autobusu z tłumem krzyczących ludzi. Ta sama scena występowała w tym filmie.
  • Gdy Fineasz i Ferb wychodzą z sali kinowej i Fineasz pyta się gdzie jest Pepe, dziobak staje przed reklamą filmu z King Kongiem.

Błędy

  • Kiedy olbrzymia kula zjeżdża na dół schodami, na drzwiach pisze "Staris", jednak kiedy kamera przesuwa się w drugą stronę, na drzwiach pisze "Stairwell".
  • Kiedy Fretka weszła do windy, ta wydawała się jechać w górę, lecz kiedy dziewczyna nagle z niej wybiega, winda jest na tym samym piętrze, co poprzednio.
  • Kiedy Fretka krzyczy ścigana przez kulę z gumami, jej usta nie poruszają się, co widać po zbliżeniu kamery.

Nawigacja